5.27.2006

有誰共嗚 三





London Pet Shop Boys

We came from the far North summered in Crimea deserted the armed forces had to disappear made it to the free West on a chartered flight so we could see what we trained to fight
We were in London

"Let's do it - let's break the law'."

We were in London

Tell it like it is

We were in London

Tell it like it is

Looking for hard work or credit card fraud What do you expect from us? We come from abroad to get ourselves a new job on a building-site They work you so hard but we trained to fight

We were in London "Let's do it - let's break the law!" We were in London Tell it like it is

We were in London "Let's do it - let's break the law!" We were in London Tell it like it is

My father fought in Afghanistan

His widow's pension ain't worth a damn

My mother works and goes home to cry

I want to live before I die

We were in London

"Let's do it - let's break the law!"

We were in London

Tell it like it is

We were in London

Tell it like it is

隻歌其實係講一班來自RUSSIA的軍人,移民來到LONDON,對新生活的憧憬,冀盼,憂心.....呢個故事同我無關,不過第一次聽呢隻俾吸引我除左係LONDON呢個歌名之外,就係其中一句歌詞
『I WANT TO LIVE,BEFORE I DIE!』
只要你真正活過,你就不怕死亡!何為活過,何為真正活過,當你每天營營役役地工作,放假只可以留在家爭取時間休息,醒過來又是再工作的時侯!「活過嗎?何為人生呀?」
可惜大部份城市人都係咁「過活」,你唔係咁?!恭喜你!希望你唔係無野做,日日係屋企hae果種,每日係度消磨時間,其實係折磨似d!
有人喜歡「延遲享樂」,後生時努力搵錢,老來退休才慢慢享受人生;我係悲觀主意者,我怕無常,我推崇「及時享樂」,死時都記得自己玩過乜丫!所以「享樂」成為我讓自己覺得「活過」的基本入場費;入到場,每樣遊戲要獨立收費,跟親人「活過」的是「分享」,你的成就,你的失意,他們的鼓勵,他們的支持,就算在不公平的分配下,可以跟他們分享過,死果時都記得;你話者做到死果日,都仲好憎你份工,但千祈唔好死果日都唔知自己份工係乜,咁樣你同工作無活過!要有條件,就有得選擇,就唔會做死一世無辦法轉工!有人認為傷過才算愛過,傷過人or被人傷過,回頭再看,爛gag數隻(我其實唔滿意爛gag呢個term)邊有愛過丫!都係平平淡淡個果先係老伴架啦,因為大家真係一齊活過!(嘩!我個心態真係好阿伯,但係我唔鐘意灘伯,所以我會努力young d做晒灘叔)
唔係睇到「活過」咁灰先,其實想每日唔係白活得一個方法,唔可以懶,要不停用腦,你覺得玩係活過,你用腦想多d節目俾自己!你覺得每要好有成就先叫做活過,照清楚塊鏡,自己又乜最強先,原來得最叻係訓,咁果日真係咁不幸乜成就都無,咪訓覺好過羅,訓得比人好,對成成市人黎講,真係一個好大成就!
當GAG睇又好,當我發神經都好!今日我可以好大聲咁講「今日我肯定活過!」因為我努力想過如何才算是

「活過」

4 comments:

Monkey said...

我都係因為[I get along]呢首歌先知道有petshop boys呢隊樂隊... 算係好遲先知...

對於你所講嘅嘢, 我好認同呀, 可惜我認同, 唔等如我嘅爸媽都會認同呢, 做人又唔可以只顧自己... 如果照你咁講, 我都未算真正活過...

Anonymous said...

uncle beach:
點解世上仲會有咁好ge人?自己有病都唔話人其他人知,仲要諗d藉口,講大話,要女朋友離開佢。寧願自己一個辛苦!當知道真相時,已經太遲啦!

Anonymous said...

我都係時候用下個腦啦

Anonymous said...

for how many years u gonna to live u'll never know, juz do yr best~

http://www.youtube.com/watch?v=7wwXYU4aE1Q

i am living becos my heart is still beating loud n clear!