2.03.2010

不思不危



我們總被提醒,做人要居安思危,但作為香港人,我們有幾何是居安,長期擔心無工返,無錢開飯,無錢養家,無錢供樓,無錢還債,無錢買衫,無錢拍拖,無錢醫病...... 長期居危,根本連思安的心情時間亦沒有,只有居危思危,因為永遠覺得仲會有更大的危機出現;若難得地有一秒真的居於安樂狀態,盡情享受吧,仲思乜春危丫!

我是一個編劇,我亦相信每個人都有一個寫好了的劇本,個編劇叫「天意」,角色、劇情一早已安排好,你係要同編劇鬥,自己改角色及劇情,就算成功,都只不過是過程變了,最終結局其實都是一樣,想太多並不代表就可以改變命運,反而令自己遺忘了原本要演的劇目叫做「得快樂時且快樂」


「別過份執迷 不思就不危」

15 comments:

Ocean Wong said...

強求是得不到幸福,但是幸福又要靠自己去爭取. 日子過得越耐,時間就逐漸逐漸地吞噬.

已經完全沒有知覺 ,一生何來傷心 , 一生何來歡喜 ? 同樣地已經不知道什麼是愛 ?

可能「天意」, 已經一早已安排好. 好開心跟你學習.因為可以讓我成長多一點.

Thank You Uncle Chow

kakarman said...

第一次黎留言..灘叔你影d相超靚..好好享受你個假期吧..等你返黎做節目hehe

龍兒 said...

常言道:“性格定命運。”

Alexandra Ho said...

人會思慮, 我相信是因為宇宙創造者將我們的"心"造得不齊全 , 有個孔 " 叫做欠缺安全感" , 為了填滿是 安全感 所以要不停居安安思危.

要得快樂很容易....

btw, 背景照片拍得很有角度 , 我好像學懂睇照片....

騷緋 said...

我希望你是真的快樂 :) enjoy the trip :)

janjan said...

" Hope for the best, prepare for the worst" or "Go with the Flow"!

wangelau said...

超認同你尾二果段o既的想法呢~~
因為曾經我都有想過~~~
隨遇而安嘛~~ :p

Sav said...

免於憂愁恐懼的最好方式即是活在當下。然而,「當下」是什麼?若能明白「當下」的真義,對人生就會有全新的認識。

了取平常心是道,饑來喫飯睏來眠。能無妄念、無煩惱執著,保持清楚明白,心, 自然安定寧靜。時時刻刻覺醒,方能真正體會當下。

細細沉澱當下的每一個心念,逐漸釐清自己、逐漸覺醒,生命將因此而熠熠有光。

Dickson said...

[天意] 可能係自我安慰,
又可能係呀Q精神,
個心諗住係"天注定"
睇開d就開心d!
我buy你呀灘叔,
快d快黎開咪啦!

Dickson said...

「天意」 ,可能係一種自我安慰,
又可能係呀Q精神,
不過點都好, 咁樣諗都係會令到自己快樂d
有d野整定左嫁嘛!

灘叔我buy你呀! 最緊要開心
快d番黎開咪, miss you so much

Chi said...

There's so much pressure in our everyday lives, the only way I can allow myself to truly relax is after a lot of hard work.

Its a bit of a pity, but i fear that's the pressure of living in this urban jungle. Never enough time, time to eat, time to love, time to sleep, time to think, time to be on time, time to sit and dream, time to rest, time to laugh even time to cry.

If we are our own biggest enemy then time must be our second biggest.

I wish I can cherish the good times more.

Glad your enjoying your trip so much.

Anonymous said...

究竟係邊個成日幫你影D咁型 / 好似好有型嘅相呢...

Fion Mui said...

只從香港發生左紅磡個件事之後, 真係要更多享受現有既快樂, 擔心咁多都係無用~

Will said...

well, I been living in a laid back style for nearly 20 years in England. sure life is easy, nothing much to worry about, work & chill, simple but I enjoyed. but some chinese people see me as a man have no ambition, lack of motivation... I know different country have different point of view of life, so I guess my "不思不危" way just not gonna work in HK.

347 said...

劇情一早已安排好,你係要同編劇鬥,自己改角色及劇情,就算成功,都只不過是過程變了,最終結局其實是一樣 //

好似你這樣講, 好似同等運到一樣 , 有何分別 ??