4.18.2010

等出發前的一個奇妙感覺


『東京下雪 創41年春季最遲下雪紀錄』

受到強烈冷氣團影響,日本關東甲信靠山地區昨天開始降雪或雨雪,東京市中心等地今天也降下雪雨,創41年來春季最晚下雪紀錄。

我本來係想過呢個星期周末過日本,後來因為決定要418行動,所以打消左念頭!呢一刻我係度諗,如果我真係過左去,我個處子之身(第一次見雪),俾左一個四十一年第一次的老處男,感覺應該是無奈,還是覺得黑色幽默,定其實係再一次提醒我,不要讓無謂東西變成了你的負擔呢?
天氣反常面面睇都是壞事,但作為一個深信香港都有一日都會落雪o既人o黎講,我願望成真又行近一步,再加上咁都避得過日本場雪,再行多一步,有時未知仲爭幾多步唔緊要,繼續有得行已經好開心,好有希望!

又繼續等.....

11 comments:

Max Law said...

我都好想見證香港落雪
而家個冬天愈來愈長...夏天又熱到飛天
相信香港第一雪應該都好快有
won't be long~

ken said...

香港會落雪...我都信遲早會!!4月都可以得15度乍陰公~

Anonymous said...

Uncle Beach,
Yeah~I do agree with u 1 day, 1 day virgin snow will be seen in HK, especially in Tsuen Wan~haha..hope yr dreams come true asap...
For me, I was in a real bad mood past 2,3 mths~trying to be optimistic, I really hope I can fulfill what u'd written~" 不要讓無謂東西變成了你的負擔 " and " 再行多一步,有時未知仲爭幾多步唔緊要,繼續有得行已經好開心,好有希望. " But since 2-April, 01:47am, my life had an enormous change ( maybe u think that is just little things, Life is like that ) On that mentioned date~the one I love most, more than my mum~ my Godmother had passed away with torture and pain in hospital, will tell u more about it in yr blog if u dun mind tomm~ I know that is Life, but now i loss some part of my motivation, my hope, and much more~another sleepness nite..

Ada T. ><

P.S. Do u remember me? U 'd mentioned me in 1 of yr radio show about Soccer in which i'd recommended some sport bars venue i.e " Champs" & fds who'd watched overseas soccer i.e EPL,spanish league as guest interviewers, havent watch & really catch up with soccer ~ I m a Newscastle fan also, luv Alan Smith & hate hate Man Utd so much ( u wrote on my facebook wall b4 )

*hope u dun mind my comments i left r BS*

pvc said...

"不要讓無謂東西變成了你的負擔"如果你要用四十一年至明白這句話,你不如算吧喇!

仲有,如果香港落雪真係好大鑊,香港好多人屋企係無暖氣,甚至暖壚都會幫唔到...窗又唔係double glass;你未試過感受落雪至咁講啫...落雪真係唔係一件好事!好多年老或有病的人會好危險...

unkle beach said...

pvc:

世界希望唔好咁多我呢種人,乜都浪漫化一餐,害死人!
世界應該多d妳咁o既人,實事求事,理性戰勝一切無謂空想!

世界上最無癮就係我呢種人遇上妳呢種人,不過再無癮我都會繼續希望香港有一日會落雪,因為呢個係我夢想!

Unknown said...

你講到咁,真係好想陪你去睇雪 lol
btw, 我都一直相信HK係會落雪……

團長 said...

灘叔!!去玩開心d^^
『玩埋我個份』
『放低不開心』
呢個我Blog,有時間交流下吧
http://ltf0767.blogspot.com/

fionne said...

我興引證推舉!! 你呢個「處子之身」嘅夢想好快「破處」~ 哈哈!

魯言 (1977)《香港掌故》香港:廣角鏡出版社,152-158頁。

1893年1 月17日星期二,寒流繼續襲港,溫度降至零點六度。據當時農林處的英國人查理斯福特的記錄,太平山頂的氣溫是攝氏零下四度,當晚,太平山頂上下雪,半山區的居民,見到雪粉飄下來。

據當時《中國郵報》的記載,山頂區的十間台至教堂的小徑,全部積了厚厚的雪,附近的十間樓宇的屋門被雪封住,要費很大的氣力才能打開。但這一來卻帶來孩子們從未有過的玩意。他們抓起地上的積雪捏成雪球互相擲擊。

區內的西人住宅的自來水管全結了冰,即使用火燒熱水管,仍然無水流出來。這是因為水壓不足,結冰的水管太多而做成。當天山頂區的居民,要煮冰取水。

香江雪影http://www.weather.gov.hk/education/edu01met/wxobs/ele_snow_c.htm
1967年2月2日 歌連臣角
1967年12月13日 大帽山
1971年1月29日 大帽山
1975年12月14日 新界廣泛地區

Fion Mui said...

我深信香港遲早會落雪架~~~ ^^

Anonymous said...

灘叔:原來你都未見過雪?一齊去睇囉!!!

龍兒 said...

本小姐有幸見過一次落雪。確實系好有美感,齋睇果陣。如果要你行出街,你就會發覺,衰過落雨啊。